Tema 2. Bullying-ul – fenomen şcolar, tipurile
Tema 2. Bullying-ul – fenomen şcolar, tipurile
Termeni-cheie: bullying, securitate, online, victimă, Internet, siguranţă.
Termeni-cheie: bullying, securitate, online, victimă, Internet, siguranţă.
SARCINA 1.
SARCINA 1.
a. Aranjează elementele puzzle-ului de mai jos. Ce vezi?
a. Aranjează elementele puzzle-ului de mai jos. Ce vezi?
b. Discută cu colegul/colega ta despre:
b. Discută cu colegul/colega ta despre:
- trăirile pe care le are băiatul din imagine,
- trăirile pe care le are băiatul din imagine,
-posibilele cauze pentru care este tratat în așa mod,
-posibilele cauze pentru care este tratat în așa mod,
-consecințele posibile ale acestui fel de tratare a băiatului.
-consecințele posibile ale acestui fel de tratare a băiatului.
În discuție, faceți referire la situații similare din viața reală, carte sau film, despre care ați auzit, citit sau vizionat.
În discuție, faceți referire la situații similare din viața reală, carte sau film, despre care ați auzit, citit sau vizionat.
c. Studiază Tema 2 din Modulul 7 al suportului de curs. Ce detalii ai mai adauga la răspunsurile tale pentru întrebările de mai sus.
c. Studiază Tema 2 din Modulul 7 al suportului de curs. Ce detalii ai mai adauga la răspunsurile tale pentru întrebările de mai sus.
SARCINA 2.
SARCINA 2.
a. Studiază informația din suportul de curs, Tema 2 a Modulului 7. Adițional, analizează articolele online de mai jos, întitulate ”Ce este Cyberbullying-ul?” şi ”Imaginea ta online". Vizualizează filmul ”Hărțuirea pe Net. Ce să faci ca să pui punc?”.
a. Studiază informația din suportul de curs, Tema 2 a Modulului 7. Adițional, analizează articolele online de mai jos, întitulate ”Ce este Cyberbullying-ul?” şi ”Imaginea ta online". Vizualizează filmul ”Hărțuirea pe Net. Ce să faci ca să pui punc?”.
b. În baza celor studiate, realizează următoarele sarcini:
b. În baza celor studiate, realizează următoarele sarcini:
1. Discută în echipă de 5-6 persoane întrebările de mai jos:
1. Discută în echipă de 5-6 persoane întrebările de mai jos:
-De ce este cyberbullying-ul atât de îngrozitor?
-De ce este cyberbullying-ul atât de îngrozitor?
-Cum arată cyberbullying-ul?
-Cum arată cyberbullying-ul?
-Cum poate afecta cyberbullying-ul?
-Cum poate afecta cyberbullying-ul?
-Cum trebuie să te protejezi?
-Cum trebuie să te protejezi?
În baza fiecărei întrebări, formulează, împreună cu colegii din echipă, un mini-text de 5 fraze.
În baza fiecărei întrebări, formulează, împreună cu colegii din echipă, un mini-text de 5 fraze.
2. Plasează răspunsul echipei în chatul de conversație de mai jos.
2. Plasează răspunsul echipei în chatul de conversație de mai jos.
3. Din istoricul chat-ului, citiți 2-3 postări ale altor echipe. Discutați, care din acestea v-au plăcut cel mai tare. De ce?
3. Din istoricul chat-ului, citiți 2-3 postări ale altor echipe. Discutați, care din acestea v-au plăcut cel mai tare. De ce?
SARCINA 3.
SARCINA 3.
În echipă, realizați sarcinile următoare:
În echipă, realizați sarcinile următoare:
a. Analizați ”Kit-ul de acțiune pentru adolescenți. Spune-ți părerea despre drepturile tale online!” l, plasat în partea dreaptă.
a. Analizați ”Kit-ul de acțiune pentru adolescenți. Spune-ți părerea despre drepturile tale online!” l, plasat în partea dreaptă.
b. Elaborați un plan de acțiune a unei campanii de informare publică despre drepturile online ale adolescenților.
b. Elaborați un plan de acțiune a unei campanii de informare publică despre drepturile online ale adolescenților.
c. Implementați campania în școală sau localitate.
c. Implementați campania în școală sau localitate.
d. Elaborați în echipă un produs video despre campania realizată, utilizând platforma Voicethread
d. Elaborați în echipă un produs video despre campania realizată, utilizând platforma Voicethread
(vezi tutorialul în Laboratorul digital).
(vezi tutorialul în Laboratorul digital).
LABORATOR DIGITAL
LABORATOR DIGITAL