TEMA 7.

Traseul de viaţă:

studii, relaţii sociale, carieră, familie, copii.





Termeni-cheie: viaţă, studii, relaţii, familie

În copilărie, majoritatea se gândesc la ceea ce doresc să devină în viață. Viața multor adulţi arată în felul următor – trezire, plecat la serviciu, muncă, revenire acasă, cină, televizor, culcare – cu mici variaţiuni, în funcţie de sărbători şi de alte evenimente.

Un astfel de ciclu te provoacă să devii un fel de “pilot automat”. Din acest motiv, trebuie periodic (peste 5-10 ani) să facem o retrospectivă a faptelor realizate pe traseul individual al vieții și să tindem spre îmbunătățirea acestuia.

De fapt, viaţa te conduce acolo unde îţi este destinat să fii. Unii ajung mai departe, alţii rămân în urmă, sperând să prindă următoarea cursă. Tot ce contează e să fii ambiţios şi cât mai atent, pentru a nu devia de la drumul cel bun, trecând de la o ”stație” la alta, prin: grădiniță, școală generală, liceu, facultate.

SARCINA 1.

a. Rezolvă exercițiul de mai jos, pentru a descoperi poezia Maicii Tereza.

b. Comentează sensul acestei poezii, făcând conexiune cu tema lecției.

SARCINA 2.

a. Studiază informația din Suportul de curs ( Modulul 5, Tema 7) pentru a afla mai multe detalii despre traseul de viață pe care adolescentul trebuie să-l parcurgă.

b. Audiază cântecul ”Adolescența” și identifică 2-3 fraze-cheie pe care autoarea le prezintă pe parcursul operei cu referire la drumul vieții sale și care te reprezintă și pe tine ca persoană.

c. Explică sensul acestora din perspectiva informației analizate și a experienței tale de viață.

d. Împărtășește ideile tale prin intermediul unui articol de ziar online de nu mai mult de 100 cuvinte, creat pe platforma Fodey.

Urmează pașii prezentați în Tutorialul din Secțiunea Laboratorul digital pentru a elabora articolul Dvs.

-Prezintă colegilor mini-ziarul digital creat.


SARCINA 3.

a. Redactează un plan de viaţă personală, folosind drept repere cronologice anii specifici din viața ta, când fiecare din activitățile planificate intenționezi să se realizeze.

b. În baza acestor date, creează rebusul ”Axa cronologică a planului de viață personală”, utilizând platforma LearningApps.

Pentru instrucțiunile tehnice de creare a jocului cronologic pe platforma LearningApps, vizualizează Tutorialul din secțiunea Laboratorul digital de mai jos.

c. Prezintă rebusul creat clasei și invită colegii să reconstruiască planul vieții tale pe axa cronologică.

d. Oferă detalii și explicații mai multe despre planul vieții tale, după ce colegii vor rezolva rebusul corect.

SARCINA 4.

a. Imagineaza-ți că te afli acum în viitor cu 15-20 ani înainte și toate cele incluse în planul tău de viață s-au îndeplinit în realitate.

b. Creează-ți un CV personal al tău, care va include informația detaliată cu privire la reușitele tale, pe care ți le proiectezi la moment în viitor, dar ca fiind deja succese peste 20 ani.

Pentru aceasta utilizează platforma digitală CVMaker .

(vezi tutorialul în secțiunea Laboratorul digital de mai jos).

c. Prezintă colegilor CV tău de viitor.

LABORATOR DIGITAL

Tutorial ”Cum creem articole de ziare cu ajutorul instrumentului online Fodey”




Tutorial ”Crearea axei cronologice prin intermediul platformei LearningApps”

Tutorial CV Maker