Tema 1.

Mituri, prejudecăţi, stereotipuri privind consumul de substanţe nocive




Termeni-cheie: consum, alcool, tutun, droguri, mit, adevăr.

SARCINA 1.

A. Aranjează elementele puzzle-lui de mai jos pentru a afla ce trebuie să facem pentru a trăi o viață fericită.

B. Comentează citatul dat, oferind explicații pentru opiniile tale.

SARCINA 2.

A. Înainte de a parcurge Tema 1 a Modulului 6 din Suportul de curs, împreună cu colegul/colega ta completați chestionarul de mai jos, pentru a decide care afirmație reprezintă MIT și care REALITATE. Discutați cu alți colegi răspunsurile echipei voastre.

B. Studiază Tema 1 a Modulului 6 din Suportul de curs și expune-ți punctul de vedere vis-a vis de fiecare Mit și/sau Realitate.

C. Realizează exercițiul de mai jos, pentru a potrivi perioada de timp și schimbările în organism care parvin în urma renunțării fumatului.

SARCINA 3. DEZBATERE VIRTUALĂ

A. Fiind împărțiți în 2 echipe de către profesor (echipa PRO și echipa CONTRA), găsește argumente PRO sau CONTRA, în acord cu echipa din care faceți parte, pentru următoarea afirmație:

”Miturile, stereotipurile și prejudecățile au o influiență mare asupra sănătății şi comportamentului adolescenţilor”.

B. Împreună cu echipa ta, realizează pe platforma Voicethread o prezentare video în baza argumentelor identificate.

Utilizează instrucțiunile tehnice ale tutorialul din secțiunea Laboratorul digital de mai jos, pentru a realiza produsul dat.

C. Distribuiți linkul prezentării create de către echipa voastră echipei oponente, pentru ca aceștia, la rândul său, să contribuie la prezentarea voastră cu comentarii audio sau video opuse ideilor, prezentate de către echipa voastră.

D. În același mod, echipa voastră va include în prezentarea Voicethread a echipei oponente comentariile audio/video opuse argumentelor acesteia.

E. Audiați/vizualizați comentariile echipei oponente, incluse în prezentarea voastră și adăugați contra-argumente audio/video la argumentele colegilor voștri.

Puteți repeta procedura de câteva ori. Astfel, veți realiza un exercițiu de dezbatere virtuală.

LABORATOR DIGITAL